Kolejny krok do budowy odcinka trasy S11 Poznań – Oborniki. Jest decyzja środowiskowa!

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace na trasie mogłyby się rozpocząć pod koniec 2024 roku.

– Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dotyczącą realizacji drogi ekspresowej S11 Poznań – Oborniki. Wskazany w niej został wynikowy wariant przebiegu trasy o długości około 22 km – wyjaśnia Marcin Kucharczak z poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Obwodnicę Obornik przewidzieliśmy po wschodniej stronie miejscowości z ominięciem zabudowy mieszkalnej. Początek trasy znajduje się w okolicy miejscowości Parkowo przy istniejącej drodze krajowej nr 11. Niespełna 100 metrów dalej planowana S11 przejdzie wiaduktem nad linią kolejową nr 354 relacji Poznań Główny – Piła Główna. Dalej droga będzie przebiegać po północno-wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, a następnie po wschodniej stronie miejscowości Kowanowo. Na przecięciu projektowanej S11 z drogą wojewódzką nr 187 łączącą Pniewy z Murowaną Gośliną przewidziano węzeł drogowy Oborniki. Droga ekspresowa przejdzie nad Wartą mostem po zachodniej stronie miejscowości Gołaszyn. Po przekroczeniu doliny Warty po obu stronach drogi ekspresowej planowane są Miejsca Obsługi Podróżnych (kat. II i III). Na przecięciu z istniejącą drogą krajową nr 11 przewidziano węzeł drogowy Chludowo umożliwiający zapewnienie połączenia komunikacyjnego z planowaną drogą ekspresową S11. Następnie trasa będzie przebiegać po zachodniej stronie miejscowości Chludowo pomiędzy linią kolejową nr 354 i istniejącą drogą krajową nr 11, omijając Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy Las. Projektowany przebieg łączy się przez węzeł Poznań Północ z istniejącym odcinkiem drogi ekspresowej S11 – dodaje.

Decyzja środowiskowa pozwala na podjęcie kolejnych prac. Oznacza to, że zacznie się opracowywanie koncepcji programowej dla odcinka. – Po zakończeniu tego etapu, mając zapewnione finansowanie inwestycji, będziemy mogli ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj. Podpisanie umowy na realizację przewidujemy obecnie na 2023 r. Samo rozpoczęcie robót dla przedmiotowej inwestycji planowane jest na koniec 2024 r. Koszt budowy szacujemy na ok. 1,5 mld zł.

GDDKiA podaje, że procedura wykupu gruntów pod budowę drogi zacznie się po uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. To ma nastąpić pod koniec 2024 roku.

Co z pozostałymi odcinkami trasy S11 w Wielkopolsce? (Za GDDKiA)

Szczecinek – Piła: 3 marca 2021 roku złożono wniosek o DŚU, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu prowadzi postępowanie.

Piła – Ujście: trwa aktualizacja złożonych materiałów do wniosku o DŚU w zakresie wykonania ponownej inwentaryzacji przyrodniczej obejmującej pełen okres wegetacyjny dla odcinka Piła – Ujście.

Ujście – Oborniki: 29 października 2021 roku złożono wniosek o DŚU, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu prowadzi postępowanie.

Kórnik – Ostrów Wielkopolski: trwa przygotowanie dokumentacji do złożenia wniosków o DŚU w podziale na odcinki Kórnik – Jarocin i Jarocin – Ostrów Wielkopolski. Planowany termin ich złożenia to IV kwartał br.

Ostrów Wielkopolski – Kępno: 31 maja 2021 roku złożono wniosek o DŚU, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu prowadzi postępowanie. Autor: KaT

Źródło: https://epoznan.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *